google-site-verification: googlea352e7c5a8c72d39.html
Öne Çıkanlar Biyomedikal Gelişmiş Araştırma ve Geliştirme Kurumu A.B.D Sağlık ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı COVID-19 aşısı Bağışıklık Sistemi Ağızda şişliğe dikkat! Tükürük bezlerinizde taş olabilir

Bu haber kez okundu.

Astım ve KOAH Hastalarına COVID-19 Uyarısı

Göğüs Hastalıkları Uzmanı Dr. Merda Erdemir Işık, COVID-19 açısından daha riskli grupta yer alan Astım ve KOAH hasta ve yakınlarına önemli uyarılarda bulundu. Dr. Işık, "Hastalar, 'COVID riskim artar' endişesiyle kesinlikle ilaçlarını bırakmamalı. Yakınları ise hastalarıyla kontrollü görüşmeli, mümkünse görüntülü görüşerek yanlarına hiç gitmemeli" dedi. 

Uzmanlar tansiyon, kalp, astım ve KOAH gibi kronik hastalıkları olan kişilerin hijyen ve izolasyon kurallarına çok daha fazla dikkat etmeleri uyarılarında bulunuyor. COVID-19 açısından risk grubunda yer alan Astım ve KOAH hastalarına önemli uyarılarda bulunan Dr. Merda Erdemir Işık, Astım ve KOAH bazı bulgularının COVID-19' belirtileriyle benzerlik gösterdiğini söyledi. Öksürük ve nefes darlığı şikayetlerinin her iki grupta da görüldüğüne dikkat çeken Dr. Işık, "Astım ve KOAH hastaları öksürük ve nefes darlığı şikayetleri oluştuğunda 'COVID mi oldum' şeklinde bir endişeye kapılabiliyor. Klinikte muayene ettiğimiz hastalarımız da benzer endişelerini bizlere dile getiriyorlar. Sağlık durumlarında bir sorun olmadığı takdirde astım ve KOAH hastalığı kontrol altında olan kişilerin bu süreçte kontrole gitmemeleri ancak ilaçları aksatmadan kullanmaya devam etmeleri gerekiyor" dedi.

İLAÇLARINI BIRAKMALARI COVID-19 RİSKLERİNİ DAHA DA ARTIRIR

Astım ve KOAH hastalarının nefes yoluyla kortizon aldıklarına vurgu yapan Dr. Işık, "Hastalar bu tedavilerinden dolayı bağışıklık sistemlerinin zayıflayıp COVID'e yakalanacaklarını  düşünüyorlar. Son GINA raporunda, 'Astım ve KOAH hastaları kesinlikle ilaçlarını bırakmamaları gerektiği konusunda bir açıklama yer aldı. Astım ve KOAH hastaları ilaçlarını bıraktıklarında hastalıklarının kontrolü bozuluyor. Olası bir COVID-19 gelişmesi durumunda riskleri daha da artıyor. Solunum yoluyla aldıkları kortizon bağışıklıklarını düşürmüyor. İlaçlarını almadıkları takdirde viral hastalıklara karşı açık hale gelebilirler" diye konuştu. 

GÖRÜNTÜLÜ GÖRÜŞÜN

Astım ve KOAH hastalarının bağışıklıklarını desteklemek için B-C vitamini ve çinko almalarını önerdiklerini anlatan Dr. Işık, "Bir diğer önerimiz hasta yakınlarına olacak. Hastaların yakınları, mümkün olduğunda hastalarıyla çok fazla görüşmemeye çalışsın. Hijyene çok önem versinler. Görüşmeleri gerekiyorsa maske taksınlar. Mümkün olduğunca az ve korunmalı görüşme yapmalarını istiyoruz.  Sarılmadan, öpmeden ve tokalaşmadan görüşme öneriyoruz. Hasta yakınları yapabiliyorlarsa görüntülü olarak hastalarıyla iletişime geçmeliler" diye konuştu

Anahtar Kelimeler:
AstımKoahHastaCovid - 19
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.